Pāriet uz galveno saturu
Eiropas Komisijas logotips
Repræsentation i Danmark

G20-topmøde i Osaka

Dette års G20-topmøde finder sted i Osaka den 28.-29. juni under det japanske formandsskab. Den Europæiske Union vil være repræsenteret af kommissionsformand Jean-Claude Juncker og formand for det Europæiske Råd Donald Tusk

  • Raksts par jaunumiem
  • 2019. gada 28. jūnijs
  • Pārstāvniecība Dānijā
  • Lasīšanas ilgums: 1 min
G20-topmøde i Osaka

Jean-Claude Juncker mødes under topmødet også med Vietnams premierminister, Nguyễn Xuân Phúc og dagen efter med Argentinas præsident, Mauricio Macri

Baggrund:

EU deltager, som en af verdens største økonomier, i G20, hvor den repræsenterer medlemsstaternes interesser inden for sine kompetenceområder, som f.eks. handel, klima, migration og økonomiske politikker
Det seneste G20-topmøde fandt sted i Buenos Aires i 2018 - Læs mere...

Sīkāka informācija

Publikācijas datums
2019. gada 28. jūnijs
Autors
Pārstāvniecība Dānijā